<$BlogItemBody$>

Sanal dünyada son zamanlarda yıldızı en çok parlayan sitelerden YouTube'da artık amatör çekimlerin yanında profesyonel video klipler de izlenebilecek
Warner Müzik grubu, video paylaşım sitesi YouTube'la 'hayırlı' bir anlaşma imzaladı. Böylece 19 ay önce, 20 arkadaşın Kaliforniya'da kurduğu ve sadece ağustosta 34 milyon kişinin ziyaret ettiği site, bundan böyle Warner Müzik lisanslı binlerce şarkı ve klibi sitesinde yayımlayabilecek.
Hayır işine de girdi
YouTube'un hızla artan popülerliği, siteden farklı alanlarda faydalanılması fikrini de doğuruyor. Kullanıcıların oluşturduğu görüntüleri yükleyerek dünyaya seslenebildiği site aracılığıyla ABD yönetimi de bir mesaj iletmek istiyor.
Yasadışı uyuşturucu madde kullanımıyla savaşmak isteyen Bush yönetimi, bu amaçla sitede klip yayımlayacak. Uyuşturucu bürosu yetkilileri günde 100 milyondan fazla videonun gösterildiği sitede, bir gencin bile, uyuşturucu karşıtı klibi görüp kullanmama kararı almasının başarı olacağı görüşünde.
Hükümetin uyuşturucu karşıtı klipleri, sitede halihazırda var olan uyuşturucu kullanan insanların ve hatta nasıl marihuana yetiştirilebileceğinin gösterildiği kliplerle rekabet etmek durumunda kalacak.
Soapbox'la mücadele
YouTube'un başarısı yazılım devi Microsoft'u da telaşlandırdı. Yazılım devinin YouTube'a rakip olmasını düşünerek tasarladığı Soapbox (http://soapbox.msn.com) adlı site test yayınlarına başladı. Soapbox'ta kullanıcıların kendi çektiği eğlenceli görüntülerden eski TV programlarına kadar birçok videoya yer verilecek, ancak hizmetten test aşamasında sınırlı sayıda kişi yararlanabilecek.
Milliyet