<$BlogItemBody$>

Tüm dünyada 192 milyon aboneyi kontrol eden cep telefonu devi Vodafone ve yeni ekonomi devi Yahoo, mobil iletişimde reklam konusunda devrim niteliğinde bir uygulamaya beraber imza atmaya hazırlanıyor. İki şirketin 2007 ilkbaharında ilk olarak Vodafone’un İngiltere operasyonunda uygulayacağı sistemde, cep telefonu kullanıcılarına 'kişiye özel’ reklamlar gönderilecek.
Yeni nesil cep telefonlarına gönderilecek bu reklamlar, internet sitelerinde kullanılan 'banner’lardan, kısa video kliplere kadar pek çok farklı formatta olacak. Bölgeye özel reklam
Vodafone ve Yahoo’nun başlatacağı bu reklam tipi birçok avantajı da beraberinde sunacak. Vodafone reklam almak isteyen kullanıcılar için mobil televizyon, oyun ya da mesajlaşma servislerinde çeşitli indirimler yapacak. Bu indirimlerin gelecekte tarifeleri de kapsaması bekleniyor.
Vodafone’un mobil reklam alanında İngiltere’de başlatacağı bu yöntemi, Türkiye dahil (Telsim) diğer ülkelerdeki operasyonlarında da hayata geçirmesi bekleniyor.
İki şirketin güçlerini birleştireceği bu reklam atağını şimdiye kadar mobil iletişimde uygulanan reklamlardan farklı kılan ise reklamların kullanıcının yaşı, cinsiyeti ve beğenilerine uygun olarak seçilecek olması.
Ayrıca şu anki mobil iletişim teknolojisi sayesinde cep telefonu operatörlerinin abonelerin bulunduğu yeri tespit ediyor olması da bu işbirliğini yeni bir boyuta taşıyacak.
Vodafone, ilgili tüketiciye reklam göndereceği sırada kullanıcının bulunduğu yeri bildiği için o bölgedeki firmaların reklamlarını anında gönderebilecek.
Böylelikle, isme özel olarak gelen reklam ile abonelere cazip fırsatların sunulması planlanıyor. Reklamlar sadece bunları almak isteyen abonelere gönderilecek. Dolayısıyla izin tabanlı bir uygulama olacak.
Vodafone yetkilileri, bu yöntemin en önemli noktasının hedef kitleye kolay ulaşım olduğunu söylüyor. Devlerin işbirliği Vodafone’un, Yahoo ile yürüttüğü kişiye özel reklam çalışmasının yanı sıra bu alanda farklı projeleri var. Bunlardan en önemlisi, bir diğer yeni ekonomi devi Google ile yaptığı mobil reklam çalışması.
2007’de başlatılacak olan bu servisle, cep telefonlarında Google üzerinden arama yapılırken, ekrana çeşitli yazılı reklamlar gönderilecek. Örneğin, cep telefonundan internete girilerek 'İstanbul, otel’ yazılıp bir arama yapılmak istenildiğinde, konuyla ilgili otellerin reklamları anında abonelere sunulacak. Google, bu reklam yöntemini şu anda bilgisayarlarda uyguluyor. Azınlık raporu gerçek oluyor! 2002 yılında vizyona giren ve başrolünü Tom Cruise’un oynadığı bilim kurgu filmi Azınlık Raporu (Minority Report), geleceğin dünyasıyla ilgili pek çok ipucu veriyordu. Filmde, şirketler kişilerin beğenilerini, alışveriş alışkanlıklarını biliyor ve bulundukları noktaya göre onları çeşitli mağazalara yönlendirecek sanal reklamlar yapıyordu. Bu reklamlarda kişilere adlarıyla hitap ediliyordu.
Vodafone’un Yahoo ile başlatacağı mobil reklam uygulaması da benzer bir uygulamayı filmin yayımlanmasından beş yıl sonra hayata geçirmiş oluyor. Cep’te trend: Mobil internet Uluslararası operatörleri buluşturan Nokia World etkinliğinde ana gündem maddesini, tüm bilgisayar özelliklerinin telefonlara taşınması oluşturdu

Toplantılarda, cep telefonlarına internet özelliğinin eklenmesinin ardından 'müzik’, 'mobil TV’ ve 'konum belirleme’ alanlarının öne çıktığı vurgulandı.
Toplantılarda, Nokia’nın tepe yönetimi tarafından sektörle ilgili istatistiki bilgiler de verildi. Nokia CEO’su Olli Pekka Kallasvuo, 2007 yılı sonunda dünya genelinde 3 milyar cep telefonu kullanıcısı olacağını 2010 yılında bu rakamın 4 milyarı geçeceğini söyledi.
Açıklanan diğer rakamlar ise şöyle: 2006 sonunda akıllı telefon sayısı 100 milyona ulaşacak. 2008’de bu rakam 250 milyonu geçecek. 2007 yılında dünya genelinde satılan cep telefonlarının yüzde 65’ini yenileme pazarı oluşturuyor. 2010 yılında ise bu oranın yüzde 80’e ulaşacağı tahmin ediliyor.
Bir bilgisayarların işlevlerini tek bir cep telefonu üzerinde toplamayı planladıklarını ve bu kapsamda ürün geliştirmeye odaklandıklarını açıklayan Kallasvuo, yaptıkları planlara göre 2006 yılında Nokia’nın 80 milyon müzikçalarlı, 150 milyon da radyolu cep telefonu satacağını aktardı.
Kallasvuo ayrıca, “2008 yılında WiMax altyapısını destekleyen telefon modellerimizi piyasaya sunacağız” diye konuştu. Dört yeni model tanıtıldı
Öte yandan Nokia, toplantılar sırasında önümüzdeki yıl piyasaya çıkaracağı dört yeni model cep telefonunu tanıttı. Bunlar Nokia 6300, 6290, 6086 ve 2626.
Bu modellerden Nokia 6290, akıllı telefon kategorisinde bir ürün. Üçüncü kuşak (3G) teknolojisini destekleyen 6290’daki 'mobil arama’ uygulaması, bütün önemli arama motorlarına kolay erişimi sağlıyor.
Yeni model ürünlerden Nokia 6300, 13.1 milimetre incelik ve 91 gram ağırlık ve paslanmaz çelik çerçevesi ilgi dikkat çekiyor. 6300, 2 megapiksel kamera, genişletilebilir hafıza, dahili MP3 çalar ve FM radyo gibi özellikleri de destekliyor.
Firmanın tanıttığı 2626, moda kategoresinde giriş seviyesi bir model. 6086 ise dört bant şebeke destekli. www.nokia.com Net’te sansüre karşı açık internet girişimi Kanada, ABD ve İngiltere’deki birçok üniversiteyi içine alan Açık İnternet Girişimi (Open Net Initiative) interneti kısıtlayan ülkelerde, kullanıcıların her istedikleri siteye girmesini engelleyen filtrelerine karşı yeni bir hedef atlatma programı geliştirdi. İnternet erişiminin kısıtlandığı ülkelerdeki kullanıcılar, bu program yardımı ile başka ülkelerde bulunan bir bilgisayar üzerinden internete erişebiliyor. Program, özellikle kısıtlı kaynaklar ile çalışan gazeteciler ve araştırmacılar için fayda sağlıyor.
Program, yabancı bir ülkede tutulan proxy görevini yapan bilgisayar ile bağlantıya geçip sanki normal bir adrese gidiyormuş izlenimi vermek mantığına dayanarak işliyor. Ayrıca bağlantının gelişmiş şifreleme yöntemleri ile şifrelenmesi bilginin ilk anda okunmasını engeliyor. Bu bilgileri okumak süper bilgisayarlar için bile uzun süre alıyor.
Toronto Üniversitesi’ne bağlı Citizen Lab tarafından geliştirilen Psiphon adlı program, internete erişim sağlarken kullanıcının arkasında iz bırakmamasını da sağlıyor.
www.opennetinitiative.org Mobil 'Youtube’ servisi yakında telefonlarda Google’ın satın aldığı online video gösterim sitesi YouTube, ABD’de mobil servis sağlayıcısı Verizon Wireless ile cep telefonlarına online video dağıtımı konusunda ilk anlaşmasını imzaladı. Anlaşma kapsamında gelecek aydan itibaren Verizon Wireless kullanıcıları YouTube’dan seçilmiş videolara mobil cihazlarından ulaşmak için VCast ismi verilen ek bir hizmeti, aylık 15 dolar karşılığı kullanabilecekler.
Firmanın 57 milyon abonesinden 20 milyon kişinin Vcast hizmeti alabilecek (video oynatıcı destekli) telefonları bulunuyor. www.youtube.com Chelsea kulubü Çin’de 'net’ atağa kalktı İngiliz futbol takımı Chelsea, resmi internet sitesini Çince yayınlamak için Çin’deki en büyük internet servis sağlayıcı 'SINA.com’ ile anlaştı. Günde 40 milyondan fazla kişinin ziyaret ettiği 'SINA.com’, ’chelseafc.com’ olan orijinal siteye Çince desteği sağlayacak.
Chelseali yöneticiler takımlarının her geçen gün Çin’de daha popüler hale geldiğini belirtirken, bu adımla, Asya pazarına daha fazla gireceklerini söylüyorlar.
Chelsea takımı Çin’de en fazla tanınan ve seyredilen dört takımdan biri durumunda. Geçen nisan ayında Çin Futbol Federasyonu ve Asya Futbol Konfederasyonu ile işbirliğine giden İngiliz takımı, Çin’de futbolun gelişmesi için bu kurumlara destek de veriyor. Nintendo konsolu müzikçalar oldu Nintendo DS ve gelişmiş versiyonu DS Lite, bundan böyle MP3 çalar olarak da kullanılacak.
8 Aralık’ta tüm Avrupa pazarında satışa sunulacak olan Nintendo MP3 çalar, müzik ve oyun gibi iki eğlence özelliğini bir arada sunacak.
Nintendo DS ve DS Lite’a eklenen yeni özellik, müzik ve oyun zevki arasında seçim yapma fırsatına sahip olacak.
Nintendo ile 512 MB SD kart sahibi olanlar 150, 1 GB SD kart sahibi olanlar 300 şarkıyı yanlarında taşıyabilecek. www.nintendo.com Dört işlevli mouse dönemi Microsoft, ürün yelpazesindeki dört işlevli ilk dizüstü bilgisayar mouse’u 'Wireless Notebook Presenter Mouse 8000’ü tanıttı. 2.4GHz hızında Bluetooth (10 metre çapında cihazların kablosuz veri transferi yapabilmesi) bağlantılı bir lazer dizüstü faresi olan Mouse 8000, aynı zamanda hem bir slayt sunumcusu, hem dijital mürekkepli lazer işaretleyici hem de uzaktan kumanda olarak da kullanılabiliyor.
Yeni model
ürün sayesinde kullanıcı bir sunumun slaytları arasında gezinip
lazer işaretleyici ile önemli bir mesajı vurgulayabiliyor.
Ürün, RealPlayer, iTunes ve Windows Media Player ile de uyumlu. www.microsoft.com Zune beklenen patlamayı yapamadı Microsoft’un müzikçaları Zune’un satış rakamları, 14 Kasım tarihinde piyasaya çıkmasından sonra beklenen ilgiyi görmediğini ortaya koyuyor. Pipar Jaffray’ın raporuna göre ABD’deki mağazalarda hizmet veren görevlilerin müşterilere
200 dolar üzeri MP3 çalar aradıklarında yüzde 75 oranında iPod önerdikleri sadece yüzde 8 oranında Zune önerdiklerini belirlendi.
Ayrıca Zune’un en önemli özelliği olarak gösterilen kablosuz paylaşım özelliğinin de piyasada yeterli Zune kullanıcısı olmadığı sürece çekiciliğinin olmayacağı da raporda vurgulandı. www.zune.net
Milliyet